Konkurs Gigantów Programowania

Konkurs dla Szkół oraz uczniów z okazji 6 edycji Wydarzenia Koduj z Gigantami

Zapraszam do udziału w konkursie organizowanym przez GIGANTÓW PROGRAMOWANIA. Link do konkursu poniżej:

https://www.giganciprogramowania.edu.pl/konkurs

Co można wygrać?
I miejsce:
1x laptop Dell Inspiron 3581 i3-7020U/8GB/240 (do dyspozycji Szkoły),
1x klawiatura gamingowa Logitech G213 PRODIGY (dla Autora najlepszego projektu),
1x myszka gamingowa Logitech G502 HERO (dla Autora najlepszego projektu),
1x Voucher na Semestralny kurs programowania Wiosna / Lato 2020 w szkole Giganci Programowania (dla Autora najlepszego projektu), (szczegółowa lista lokalizacji realizacji kursów www.giganciprogramowania.edu.pl/lokalizacje-kursy-programowania),
3x książki założycieli szkoły Giganci Programowania pt. Młodzi giganci programowania. Scratch wyd. Helion (do dyspozycji Szkoły).
Jak wziąć udział w konkursie?
Zarejestrować się/ Zalogować na stronie https://scratch.mit.edu/ i przygotować projekt!

1.Sztuczna inteligencja - na czym polega?
Komputery wykonują czynności będące zazwyczaj domeną ludzi, szczególnie tych wymagających użycia ludzkiego intelektu czy logiki. Komputer naśladuje działanie człowieka
Systemy lub maszyny, które naśladują ludzką inteligencję podczas wykonywania zadań i mogą się poprawiać na postawie zbieranych informacji.

Przykłady użycia sztucznej inteligencji
Chatboty posługują się sztuczną inteligencją, aby szybciej klasyfikować problemy klientów i udzielać trafniejszych odpowiedzi. Np. Dzwonimy do banku rozwiązać problem i po drugiej stronie odpowiada automat

Inteligentni asystenci używają Sztucznej Inteligencji do analizowania informacji o znaczeniu krytycznym z dużych zbiorów danych tekstowych w celu ulepszenia planowania.

Silniki rekomendacji dostarczają automatyczne propozycje programów telewizyjnych na podstawie nawyków telewidzów. Np. oglądasz strony allegro z komputerami i potem pokazują Ci się same reklamy sprzętu komputerowego

2.Sztuczna inteligencja w Scratch

oPianino
Projekt poniżej
https://scratch.mit.edu/projects/75195378/

Opis projektu
http://codeweek.org.pl/media/chunks/attachment/CodeWeek_scenariusz_Mroslaw_Kelniarz_Anna_Lecyk.pdf

Kotek na podstawie danych w programie wie gdzie ma iść po kliknięciu danego klawisza. Kotek reprezentuje sztuczną inteligencję. Na podstawie danych o przycisku na klawiaturze wie gdzie ma się udać.
Modyfikacje tego programu
Duszek zamiast chodzić po klawiaturze chodzi po mapie Polski i mówi np. piękny Kraków, Warszawa - nasza stolica
Duszek chodzi po pokoju i mówi o proszę tu moje łóżko, przy tym biurku pracuje

oZnajdź tekst w zdaniu
Czy zdanie zawiera konkretny tekst? Poniżej link do projektu

https://scratch.mit.edu/projects/33568858
Poniżej opis projektu
http://scratch.icm.edu.pl/znajdz-tekst-w-zdaniu

Proponowane modyfikacje tego programu
Kotek pyta Co myślisz o filmie ..... Odpowiadamy np. Rewelacyjny .. Słaby... Jeśli odpowiadamy coś miłego o filmie, kotek mówi To świetnie. Jeśli odpowiadamy coś złego odpowiada To faktycznie słaby film
Inny projekt zawierający chatbot-a
Jeżyk!
https://scratch.mit.edu/projects/287513002/
https://scratch.mit.edu/projects/51723258/

oPING PONG!

https://scratch.mit.edu/projects/149210249/
Naszym przeciwnikiem jest komputer

oKÓŁKO i KRZYŻYK
https://scratch.mit.edu/projects/10350351/
Naszym przeciwnikiem jest komputer

oZGADYWANKA
Komputer zgaduje jakie zwierzę mamy na myśli
https://scratch.mit.edu/projects/17708554/

Gdzie tu jest sztuczna inteligencja? Komputer na podstawie przykładów, które ma zakodowane zgaduje jakie zwierzę mamy na myśli

oREKOMENDACJA OBRAZÓW
Czyli oglądamy strony z meblami (takie strony lubimy) i potem pokazują nam się reklamy mebli
https://scratch.mit.edu/projects/285382180/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Podstawy języka Python